multilevelmenu

Tuesday, February 18, 2014

VIVIX




Apakah itu vivix shaklee?
Mari kita tengok pengalaman makan, cara pengambilan vivix, bagaimana rasanya dan sebotol tahan berapa lama.

Ramai kawan2 yang tercari-cari info ni. Sebotol vivix ni boleh bajet berapa lama pakai. Mesti ramai yang nak belikan untuk parents yang dah tak berapa sihat di kampung

1.CARA PENGAMBILAN VIVIX SHAKLEE YANG BERKESAN
2. BAGAIMANA RASANYA?
3.KESAN SAMPINGAN MAKAN VIVIX?
4.SEBOTOL TAHAN BERAPA LAMA?
5.BERAPA HARGA SEBOTOL VIVIX?
6.TESTIMONI

Banyak soalan belum terjawab tentang produk shaklee yang hebat ini. Hebat macam mana tu? Kesan dan harganya...dua-dua hebat.

Jika kawan2 pernah makan produk shaklee yang lain, vivix umpama gabungan banyak produk dalam satu

Umpama vitamin C + vitamin B + Omega Guard + ESP dan banyak lagi



1.BAGAIMANA CARA PENGAMBILANNYA YANG BERKESAN?

Oleh kerana vivix dihasilkan dari bahan semulajadi dan tiada langsung bahan kimia di dalamnya, khasiatnya perlu dijaga.

Ramai yang belikan vivix untuk parents yg ada sakit jantung, stroke, gout, batu karang dan sebagainya, jadi penting untuk simpan dng cara yg betul supaya zat2 dlmnya tak rosak, insyaAllah^^

Jangan dedahkan botol pada suhu tinggi. Simpan dlm ruangan chiller peti sejuk. Jgn dalam freezer plak ye nnti jadi aiskrim vivix^^

Makan 1 sudu teh/kecil setiap hari selepas breakfast^^

Lepas makan vivix, pastikan minum banyak air. semua produk shaklee memerlukan kita minum air sebanyak 3 liter sehari.Bersamaan 2 botol1.5 liter air mineral tuh

2. MACAM MANA RASA VIVIX?

Selalunya orang takut nak makan makanan tambahan ni. Mental dah fikir mesti pahit dan tak sedap.

Tapi rasa vivix shaklee ni memang sedap. Macam ribena pekat, manis manis masam.

3.PENGALAMAN MAKAN VIVIX SHAKLEE

Sebelum makan apa2 produk pun mesti ada ilmu yang betul. Tak boleh main makan je
Kenapa?
Silap haribulan badan kita yg sengsara nanti^^

sebagai contoh, ada kawan yg mkn alfalfa complex utk banyakkan susu badan. sepatutnya makan kene mula dng 6 biji sehari.
Lebih elok bahagikan kepada 2 sesi. Sebab apa? Nak bagi badan kita serasi
Kawan nih tanpa ilmu dan panduan, dia makan 10 biji sekaligus..

Nasib baik dia tak ada penyakit SLE ataupun autoimmune dan makan lepas 2 minggu bersalin. Kalau tak boleh ada komplikasi tau.

Atas botol vivix memang dah ada tulis, tak sesuai untuk ibu mengandung dan menyusu.

Walaupun makan vivix elok untuk kesuburan, tapi sebaik saja kita dah mengandung terus berhenti ya. Kena tukar makan supplemen lain.

Antara produk shaklee yang bagus semasa hamil ialah Vitalea, B complex, Vitamin C, Ostematrix, Energizing soy Protein (ESP) dan Omega guard.

Kenapa kena berhenti makan vivix lepas mengandung?  Boleh sebabkan keguguran, tak sesuai untuk ibu mengandung

Kalau ibu menyusu makan vivix, rasa susu ibu akan berubah. Anak dapat rasa perbezaannya terus tak nak minum.

Dari perkongsian pengalaman pengguna vivix shaklee, yang termakan semasa menyusukan anak. Anak dia terus berhenti minum susu. Sedih nak buat macam mana.
Jadi sama-sama la kita ambil ikhtibar dari pengalaman org yg makan vivix





 4. ADA KESAN SAMPINGAN KE MAKAN VIVIX NI?

Pernah dengar Healing Crisis? Ok healing crisis ialah tanda2 yang keluar apabila makan satu produk.

Tanda macam mana tu? Bergantung pada setiap orang. Kalau tak tahu memang kita akan sangka tuh kesan sampingan yang tak baik kan.

Antara tanda yang boleh diperhatikan ialah rasa pening, loya, badan terasa panas, letih dan rasa nak demam.

Inilah healing crisis. Bukan kesan sampingan ya. Ini tanda badan sedang cuba sesuaikan diri dng produk Shaklee yang kita makan.

Penyembuhan sedang berlaku dari dalam dan tanda ni hanya sementara. Kejap je. Jangan berhenti makan vivix tau bila rasa badan tuh lain macam.

contoh healing crisis yg aien pernah alami:

A. Waktu mula2 makan vitalea, badan rasa sangat letih dan nak tidur jek, continue makan Alhamdulillah, badan rasa lebih cergas bertenaga

B. Makan alfalfa utk banyakkan susu badan, mula makan tuh kurang minum air masak, so kepala pening jek, tapi bila aien betul2 banyakkan minum air masak dan continue makan, Alhamdulillah susu badan mencurah2 dan pening terus hilang^^

5. BERAPA LAMA SEBOTOL VIVIX BOLEH TAHAN?

Boleh tahan selama 2 bulan kalau makan ikut sukatan  yg diberitahu.
Kalau kita kadang2 terlupa nak makan, tahan lama la
Kalau kongsi makan, tak lama la hihi
2 bulan tuh kalau makan sendiri^^

6. BERAPA HARGA SEBOTOL VIVIX?

Harganya memang agak mahal. Harga pasaran sebotol RM475. Kalau tahan 2 bulan, kos vivix untuk sebulan lebih kurang RM237.

Maknanya kos sehari dalam RM8 untuk sesudu kecil.

Nak di bandingkan dng khasiatnya memang berbaloi. Cuba sendiri baru tahu^^

RM475 tuh harga runcit, kalau nak harga diskaun harga baik punye boleh tanya aien yek hihi 

7.TESTIMONI 








TIPS UTK MAKAN SHAKLEE:
Setiap kali nak telan suppliment shaklee, doa sekilas dlm hati supaya jadi penawar untuk diri dan org sekeliling^^

 


























No comments: